klik untuk menang

Isnin, 11 Mac 2013

Manusia saja yang tidak pernah sabar

kau marah?

ya.

kenapa?

kerana aku tidak bertuah seperti mereka
aku cemburu
kenapa aku?

kenapa kau persoalkan?
kau marah pada Tuhanmu?

tidak, aku sama sekali tidak layak!!!

jadi, hentikan saja, kau hanya menyakiti dirimu.
kau patut berterima kasih pada Tuhanmu

kenapa?

kerana Dia inginkan kau lebih mendekatkan diri pada-Nya
Dia rindukan rintihanmu
tidak semua mendapat peluang sebegini
kau seharusnya besyukur
kalau kau runsing
mintaklah pertolongan daripada Tuhanmu Allah yang satu
kerana Dia lah yang Maha mendengar lagi Maha penyayang
ingat
kau tidak keseorangan kerana Dia sentiasa ada bersamamu


















-Benar kata ibu,
Allah swt tidak pernah menyusahkan hamba-Nya
cuma hamba-Nya saja yang tidak pernah sabar-


-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...