klik untuk menang

Sabtu, 18 Mei 2013

Projek Memikat Suami


Dah lama sangat aku tinggalkan hobi yang satu ni, rasanya last baca masa sebelum kahwin. Tak tahu apa yang sibuknya. Jadi masa balik rumah parents minggu lepas, ternampak la satu novel ni 'Projek memikat suami' terletak elok atas meja, mungkin kak aku punya. Tengok tajuk macam best. Apa lagi aku pon terus ambik baca, dari pukul 9 malam sampai la pukul 4 pagi baru aku berhenti.



 Esokknya aku pulangkan balik kepada tuannya. Dengan muka berkerut kak aku bertanya :  "Hang ni baca ke menghayati?"

"Alaaa, tak payah nak menghayati, memahami pun dah cukup.". Jawab aku selamber dengan kening yang terangkat.

Aku memang macam tu, kalau baca novel hari tu juga aku kena habiskan, kalau tak hati tertanya-tanya apa yang jadi lepas tu. Tapi kalau novel tu  agak tebal, dan aku rasa tak mampu nak habiskan hari tu jugak, aku akan selak bahagian akhirnya, dan baca sedikit penamatnya. 

Ya..itulah aku yang tak pernah nak sabar....

Ok, ni sedikit yang dapat aku bagi pandangan tentang novel 'Projek memikat suami' ni. Novel ni tak la seronok gila-gila, tapi agak menarik dan boleh la dilayan. Tak banyak sangat konflik, jadi perasaan berdebar tu tak ada la sangat. Tapi.... novel ni banyak jugak bagi tips untuk para isteri yang nak pikat hati suami. jadi yang mana belum dicuba, boleh la dipraktikkan..heheh.. :)




-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

6 ulasan:

Unknown berkata...

kita dah tukar kotak komen..tengok la..ahaha..smart2

oh novel cinta2 nie tak berapa minat..hehe..

sekejap nya baca novel? haha..sya pun kadang2 baca intro sikit2 lepas tu baca last page..pastu baru baca dari awal balik.. huhu.. sbb mcm tgk drama bila kta baca novel..tak sabar nak tahu apa yg jadi lepas tu

Berry Lavynia berkata...

Rupanya kita sama-sama jenis tak penyabar..hehe :P

Tinta Lana berkata...

Kalau tebal novell tu yg jenis standard, shari lana cuba habiskn..lana rasa, asal dpt fhm jln citer dah ok..takda nak feeling2..busy2, tak smpat nak feel2 ni,hahaha

Tapi kan berry, kita tiap kali start bca novel kan, kita suka baca skit endingnya,kih3

Belum start dah spoil awl2,hehehe

Berry Lavynia berkata...

lana: btol lana, kita nak tau jalan cerita je, kalau ambik feel mungkin berbulan2..hahah..

mmg semua kaki novel akan bc ending dlu yer?? heheh

Aida Ismail berkata...

Sama la. Kite pun dah baca jugak novel ni. Baru je beli 2 minggu lepas. Best sangat! Hee~ Tapi tak banyak konflik pun.

Berry Lavynia berkata...

a'a kan... biasa2 je cerita dia, tp ok laaa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...