klik untuk menang

Ahad, 14 April 2013

Seperti ketam yang mengajar anaknya berjalan betul






Tadi siang masa aku log in aku punya blogger, aku ada la terbaca satu entry ni, dalam entry tu dia marahkan orang yang copy paste dia punya ayat atau copy dia punya post sebijik-sebijik. Takpe la kan, itu hak dia. Ye la, dah dia penat tulis, penat pikir, tiba-tiba dengan senangnya orang ciplak je.

Tapi yang aku heran, kenapa dia nak marah? kenapa dia nak terkejut? sedangkan dia pun ada copy paste orang lain punya post. Dah banyak kali aku tengok, aku punya entry pun ada, sebijik-sebijik lagi dia tiru, dengan susun atur dan ayat-ayatnya sekali. Tapi takde la aku bising-bising. So bila dia buat entry macam tu, hairan dan bertambah pelik aku. Terkejut baqqqq ang..heheh..

Pesanan aku, kalau kita nak marahkan orang copy entry kita, kita pun jangan la buat perangai yang macam tu, ye tak.. Jangan jadi seperti ketam yang mengajar anaknya berjalan betul.

Coollllll okeh! :)


-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

4 ulasan:

Nana Liena berkata...

hehe..agaknya dia bengang sbb org tu tak kredit kat dia balik..huhu.sabar ja la

faqrul berkata...

pulak dah..

Berry Lavynia berkata...

Nana : dia pon xabgi kedit atau minta izin ponnnnnnn... heheh :P

Berry Lavynia berkata...

Faqrul berpulak pulak lak..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...