klik untuk menang

Selasa, 26 Mac 2013

Lempang mau??





Sebenarnya benda ni dah lama, tapi hari ni baru aku nak cerita. Hari tu ada la aku dengan encik suami pergi kedai buku yang glamer sangatttttt tu. Lepas belek-belek dapat la buku yang berkenan, tapi bila tengok je ramai orang beratur panjang, encik suami suruh letak balik. Encik suami bab-bab beratur ni memang tak suka, malas menunggu katanya. Tapi aku berkeras jugak nak beli, takpe aku beratur sorang-sorang, encik suami lak aku suruh tunggu kat pintu keluar.

Sampai je kat tempat nak bayar aku tengok ada dua kaunter, tapi satu je buka, satu kaunter tu ada dua orang. Tapi kenapa lambat sangat servisnyer, aku tengok takde la orang beli barang sampai satu troli, semua pegang sebelah tangan je. Aku pandang encik suami, encik suami pandang aku jugak, bertentang mata sambil jeling menjeling, dah macam cinta pandang pertama pulak, cuma situasi je yang berlainan. "tu la degil lagi" kata encik suami mungkin dalam hati.

Setelah lama giler menunggu, sampai la giliran aku. Bila dah ada kat depan baru aku tau puncanya. Rupanya mulut dua orang staff ni tak berhenti-henti dok pot pet pot pet sambil buat kerja. Sakan bergosip, dah macam wartawan melodi aku tengok. Yang sorang ni bubuh barang aku dalam beg punya la lemah gelamai, macam anak dara kali pertama jumpa bakal mak mertua, takut-takut kalau tersilap langkah, tak lulus jadi menantu, gitu la lagaknyer.

 Aku pun apa lagi, geram punya pasal dengan cepatnya aku ambik barang-barang aku bubuh sendiri dalam plastik, saja nak bagitau yang kau tu buat kerja lambat sangat. Lepas dapat duit baki, aku terus blah, nasib baik la aku ni tak reti marah depan-depan. Kalau tak, dah lama dua orang tu dapat pelempang dari aku. Kalau diorang tanya kenapa, aku akan jawab ADA KU KESAHHHH....!!!




-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...