klik untuk menang

Jumaat, 8 Mac 2013

kekeliruan jantina

gambar dr cik gugel


aku ingin memberi sedikit pandangan
hanya suka-suka
kalau kau tak suka
sila tutup mata
sila jangan baca

ok, macam ni
kalau kau ada kenalan daripada golongan yang istimewa
maksud aku seorang lelaki yang menyerupai perempuan
dan seorang perempuan yang menyerupai lelaki
boleh tak kalau kau jangan puji

"wow  cantiknya"
"makin hot la sekarang"

kau tau tak pujian kau tu buatkan mereka lebih bangga
lebih seronok
kau perasan tak?
kau sepatutnya memberi nasihat bukan lagi menggalakkan
aku tak suruh kau ubah mereka secara drastik
cukup sekadar perlahan-lahan

maaf,
aku tak mengeji
langsung tidak menghina
tapi
aku kasihan
aku simpati
aku sedih
serius!

aku tahu pasti kau akan kata
"ah, macam la kau baik sangat"
ya, aku juga ada salah
sebab itu aku ajak kita sama-sama baiki diri
sama-sama tegur menegur
jom
ayuh!




-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...