klik untuk menang

Rabu, 13 Oktober 2010

~akU cUma inGinkan sEperti itU~

"cinta itu kurniaan yang nian indah oleh Allah, tapi jangan rosakkan cinta itu dengan kelalaian hatimu. Cinta manusia hanya sementara, jadikanlah ia penyuluh untuk dirimu meraih syurga Allah. Takkan kau temui cinta hakiki, selagi kau tidak membuka mata hatimu untuk mencari cinta abadi yang telah wujud dalam dirimu sedari azali". Bait-bait yang tertulis dalam majalah itu ku teliti, cuba memahami maksud yang disampaikan. Maksud yang mendalam,tapi aku tahu setiap yang membaca pasti mengerti.

Jujur ku katakan aku tidak perlu seorang lelaki yang berharta untuk mendampingiku. Dan aku juga tidak perlukan seorang yang punya pangkat atau rupa untuk mengaburi mataku.

Iklas dari hatiku, aku cuma inginkan seorang yang jujur dan setia pada cintaku sepertimana jujur dan setianya aku pada cintanya. Aku memerlukan seorang yang dapat menjaga dan menyayangiku sebaik mungkin sepertimana dia menjaga dan menyayangi dirinya sendiri. Dan aku juga mengharapkan dia dapat menghormati keluargaku seperti dia menghormati keluarganya. Yang paling penting dia mencintai Allah dan rasulnya lebih dari cintanya padaku, dan semoga dia dapat membimbingku ke jalan yang diredhai Allah. Itulah yang aku harapkan. Dan itulah hadiah yang terbaik untuk diriku.

Bagiku cinta itu indah. Indah apabila setiap yang bercinta itu tahu apa ertinya cinta dan tahu erti susah senang bersama. Emakku juga selalu berkata "tak perlu yang kaya-kaya dan tak perlu yang kacak-kacak, cuma yang penting asalkan lelaki itu dapat menjaga anaknya dengan baik dan menghormati orang tua itu sudah cukup". :D

-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...