klik untuk menang

Sabtu, 2 Mac 2013

aku menegur bukan menghukum
















Maaf....
aku ingin menegur
bukan menghukum
kerna aku juga punyai salah
tapi aku cuba belajar untuk berubah

usia mematangkan aku
mungkin juga perkahwinan yang mematangkan aku
bagi aku
pasangan hidup memainkan peranan penting dalam hidup kamu
jika elok perangainya, maka eloklah kamu
jika buruk mungkin sedikit sebanyak kamu akan terpengaruh
ini cuma pendapat aku
jika tak suka sila abaikan

tapi kamu
jangan jadi egois
jangan hanya pandai berbicara jika tidak mengerti
kalau kamu ingin dihormati, belajarlah dulu untuk menghormati
kalau kamu ingin dipandang tinggi, belajar dulu untuk  merendah diri
kata Tun M orang yang angkuh itu akhirnya akan jatuh
jangan sampai keangkuhanmu memakan dirimu sendiri

pandang dan lihat
kawal hati
kawal diri _



-Aku Menulis Untuk Berkongsi Pandangan Dunia-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...